DANCE

Over the years, Viksjöfors school has participated in a number of national and international Dance projects. The film below shows an example from Viksjöforsballet’s project 2013 Lets dance for crossing boarders. 10 countries participated, with 5 young people from each country.

Viksjöfors skola har genom åren deltagit i en mängd nationella och internationella dansprojekt. Filmen nedan visar ett exempel från Viksjöforsbalettens projekt 2013 Lets dance for crossing boarders. 10 länder deltog, med 5 ungdomar från varje land.

Every four weeks during the fall semester of 2014, the students in grade five and six tried the hip-hop culture, guided by Simon Skefstad. In addition, the students danced with Kristin Olsson, teacher of mathematics and dance. The school’s core values ​​were the theme for Kristin, who is from Runemo and grew up with the Viksjöforsbaletten (her mother is still in the board).

Var fjärde vecka under höstterminen 2014 fick eleverna i årskurs fem och sex fördjupa sig i hip-hopkulturen, vägledda av Simon Skefstad. Dessutom dansade eleverna med Kristin Olsson, lärare i matematik och dans. Skolans värdegrund var temat för Kristin, som är från Runemo och har växt upp med Viksjöforsbaletten (hennes mamma är fortfarande kassör).

Hösten 2015, liksom året innan, deltog eleverna i Viksjöfors i dansdelen av Skapande skola (som finansieras av Kulturrådet).

Våren 2016 samlades vi kring Jessica Perez varje måndag då hela skolan dansade.

FILMS FROM OUR PROJECTS WHERE DANCE AND CREATIVE MOVEMENTS ARE INVOLVED:

    1. IDR/MU Hela skolan dansar (0:35)
    2. MU Häls-n-ingsdans (0:15 min.)
    3. MU r4i Act. 1  Learning to follow the Team (0:53)
    4. MU r4i ActIntro to Speed and Dialogue (1:02)
    5. MU r4i ActThe Clock-PaceTraining (1:01)
    6. MU r4i Act. 4 Dialogue through the Clock (0:46)
    7. MU r4i Act. 5 Intro to Body Sounds (0:45)
    8. MU r4i Act. 6 Rhythm.Circle & Body Sounds (0:48)
    9. MU r4i Act. 7 Speed & Body Sounds (0:34)
    10. MU r4i Act. 8 Clock & Body Sounds (1:18)
    11. MU r4i Act. 9 Dialogue (1:28)
    12. MU r4i Act. 10 Intro to Pause (0:45)
    13. MU r4i The Nr 11 Bonus Mix (2:05)
    14. MU r4i The Nr 12 Bonus Julia & grade 3-4 (3:11)
    15. MU r4i Dance Act. 1-2 Follow team Speed intro (0:30)
    16. MU r4i Dance Act. 3+7 Speed/Body (1:08)
    17. MU r4i Dance Act. 4+9 Dialogue (0:48)
    18. MU r4i Dance Act. 5+8 Body Sounds/Circle 0:25)
    19. MU r4i Dance Act. 10 Pause (0:48)
    20. MU r4i Dance Act. 1-10  (3:35)
    21. MU/ENG MUSILIB Dancing a Traditional Story (2:02)
    22. MU/ENG MUSILIB Dancing a Modern Story (2:38)
    23. ARTinLAN Body Benefits Brain (2:31)
    24. MU/ENG MUSILIB Dancing Topelius (2:35)
    25. MU/ENG MUSILIB Why we Dance (1:59)
    26. MU/ENG MUSILIB How to Dance (1:38)
    27. MA m2-cm Dancing Table 6 2022 (1:35)
    28. MA m2-cm Skating Table 7 2022 (2:24)
    29. NO/SO/IDR Allemansdans Allemansrättsrapp 2021 (2:00)
    30. NO/SO/IDR Allemansdans Julshowsintro 2021 (1:09)
    31. MA, IDR, MU m2-cm Dance at the National School Board 2023 (1:42)
    32. IDR, MU SMILE Dance for Empathy 2023 (1:44)

All our projects could be helpful if you need ideas for your teaching of children using Dance and Creative Movements:

HERITAGE/KULTURARV
SCHOOL ART PROJECTS/SKAPANDE SKOLA
STUDY SKILLS & CHESS/STUDIETEKNIK & SCHACK

The Curriculum/Läroplanen

Ännu mer:

Curricular Subjects using the Arts:

    1. English/Foreign Language/Engelska
    2. Handicraft/Slöjd
    3. Mathematics/Matematik
    4. Music/Musik
    5. Native Language/Swedish/Svenska
    6. P.E./Idrott
    7. Science/NO
    8. Social Science/SO
    9. Special Education/Specialundervisning
    10. Thematic Work/Temaarbeten
    11. Visual Arts/Bild

The Erasmus+ projects e-ARTinED ID KA201-01226718, MultiLib ID 2016-SE01-KA201-022101, rhythm4inclusion ID 2018-1-SE01-KA201-039032, MUSILIB 2018-1-FI01-KA201-047196, ARTinLAN ID 2018-1-DK01-KA201-047055, m²-cm ID 2021-1-SE01-KA220-SCH-000032733 and SMILE ID 2021-1-EL01-KA220-SCH-000032762 have been funded with support from the European Commission.This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Creative Commons-licens

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *