U.N. Day

The UN DAY is part of our Erasmus+ Project e-ARTinED, where we are building:

A web based course for teachers on how to use Art in Education, considering Social Inclusion as well as Critical Thinking and with a special focus on Art in Nature.

The work, from Sept. 2015 to March 2017, covers Output 2 Training, where Viksjöforsbaletten has been the leading partner.

Teacher’s Guide U.N. DAY 


SCHOOL GRANDPA COMMENTS THE UN DAY

School Grandpa

”Another nice Monday at Viksjofors school. If had known what would happen today I wouldn’t have had breakfast. There was food from all over the world and it tasted really well. Thank you, Vickan and Helena for the invitation to this nice breakfast with a lot of treats! You and your children make my Mondays! 🙂 ”

In Swedish: ”Ännu en fin Måndag på Viksjöfors skolan hade jag vetat om vad som skulle hända idag hade jag inte ätit frukost vart bjuden på en massa gott från jordens alla möjliga hörn det var jättegott Tack Vickan och Helena Ehrstrand för inbjudan till denna fina frukost med en massa godsaker. Ni och era härliga barn förgyller mina Måndagar 🙂 ”

TEXTS ABOUT THE PICTURES ABOVE

  1. We wanted to see how to write in Arabic as Raeed showed us.
  2. Raeed in a garment that men use in the summers in Syria.
  3. Here we have the whole gang. Henri, Margaret, Hannah, Raeed, Yohannes, Samera, Lorena, Hannie, Semhar, Yordanos and Akram.
  4. Eritrean dance with Yohannes, Semhar and Yordanos.
  5. Colombia
  6. Here are Raeed and pours food.
  7. At the back of Colombia, in the middle the Netherlands and finally Syria!
  8. Raeed and Noor made a delicious dish consisting of rice.
  9. A Syrian cake and a lunch right from Syria, which Akram and Samera had done. It was truly a delight for the taste buds.
  10. Henri and Lorena from Colombia made supergod food!
  11. Eritrean coffee was so tasty!
  12. Leo and Darwin thought the coffee was nice, but a little too strong.
  13. Beautiful Yordanos makes coffee with cookies and popcorn
  14. Here are Marga’s sculptures.
  15. Marga shows kids what Finland looks like, the Finnish language and her delicate sculptures.
  16. Hannah from the US offers brownies and tells us about the flag and aboutfamous sports.
  17. Hannie made Dutch waffles, it was a real success!
  18. In the sofa around this table we got on very well.
  19. The nice cake
  20. It shows Sophia an oriental dance.
  21. Here is the dance teacher Sophia a driver and children are passengers.
  22. Many children means many shoes
  23. UN!
  1. Vi ville se hur man skriver på arabiska så Raeed visade oss.
  2. Raeed i en klädnad som män använder på somrarna i Syrien.
  3. Här har vi hela gänget. Henri, Marga, Hannah, Raeed, Yohannes, Samera, Lorena, Hannie, Semhar, Yordanos och Akram.
  4. Eritreansk dans med Yohannes, Semhar och Yordanos.
  5. Colombia
  6. Här står Raeed och häller upp mat.
  7. Längst bak Colombia, i mitten Nederländerna och sist Syrien!
  8. Raeed och Noor hade gjort en jättegod maträtt som bestod av ris.
  9. En syriansk kaka samt en lunchrätt från Syrien, som Akram och Samera hade gjort. Det var verkligen en fröjd för smaklökarna.
  10. Henri och Lorena från Colombia hade lagat supergod mat!
  11. Eritreanskt kaffe som var så gott!
  12. Leo och Darwin tyckte att kaffet var gott, men lite starkt.
  13. Vackra Yordanos gör kaffe med kakor och popcorn..
  14. Här är Margas skulpturer.
  15. Marga visar barnen hur Finland ser ut, det finska språket och hennes fina skulpturer.
  16. Hannah som kommer från USA bjuder på brownies och berättar om flaggan och kända sporter.
  17. Hannie gjorde holländska våfflor, det var en riktig succé!
  18. I soffan runt detta bord trivdes vi väldigt bra.
  19. Den goda kakan
  20. Här visar Sophia en orientalisk dans.
  21. Här är dansläraren Sophia lokförare och barnen är passagerare.
  22. Många barn innebär många skor

More about our Thematic Work:

  1. RECYCLING
  2. YULE (CHRISTMAS)
  3. STONE AGE
  4. ANIMATION
  5. OUTDOOR DAY 
  6. ART IN NATURE
  7. IRON AGE
  8. RIGHT OF PUBLIC ACCESS & CHILDREN´S RIGHTS
  9. HOUSES 
  10. DANCE FESTIVAL
  11. LOCAL HEALTH WEEK
  12. FOLKLORE

Se även Facebookgruppen E-ARTINED
Back to Pedagogics

This project e-ARTinED Erasmus+ ID KA201-01226718 
has been funded with support from the European Commission. 
This publication reflects the views only of the author, 
and the Commission cannot be held responsible for any use 
which may be made of the information contained therein.

Creative Commons-licens