Physical Education

P.E. and especially Dance is an important part of our Erasmus+ projects e-ARTinED and rhythm4inclusion.

The work, from Sept. 2015 to March 2017, covered Output 2 e-ARTinED, Training, where Viksjöforsbaletten has been the leading partner.

Detta bildspel kräver JavaScript.

MICKE OUR P.E. TEACHER

Frågor och svar
Jonatan: Hur var du som bandyspelare?
– Allround. Ganska allsidig. Jag spelade ytterhalv och topp forward.
Ali: Vad tänker du om lag som tränare?
– Jag tycker om lag som är schyssta att möta. I vårt lag så försöker vi hålla fair play.
Helena: Hur är en klass och ett bandylag lika?
– Man ska vara bra kompis och följa regler. Man har roligt tillsammans.
Ida: När spelade du bandy första gången?
– Då var jag 16 år. Innan dess spelade jag hockey i Gävle. Sedan började jag i Edsbyns Bandyklubb.
Alvin: Vilket är det bästa laget du har mött?
– Västerås. vi hade alltid tuffa och bra matcher mot dom.

SPORT MOVIES MADE BY US

Here you can find more of our experiences with ART in EDUCATION

THE ARTS in e-ARTinED:

  1. DANCE/DANS
  2. LITERATURE & STORYTELLING/LITTERATUR & DRAMA
  3. MUSIC/MUSIK
  4. NEW MEDIA ARTS/FILM &IT
  5. VISUAL ART/KONST

Curricular SubjectS using the Arts:

  1. English/Foreign Language/Engelska
  2. Handicraft/Slöjd
  3. Mathematics/Matematik
  4. Music/Musik
  5. Native Language/Swedish/Svenska
  6. P.E./Idrott
  7. Science/NO
  8. Social Science/SO
  9. Thematic Work/Temaarbeten
  10. Visual Arts/Bild

THE EXTRAS:

HERITAGE/KULTURARV
SCHOOL ART PROJECTS/SKAPANDE SKOLA
STUDY SKILLS & CHESS/STUDIETEKNIK & SCHACK

The Curriculum/Läroplanen
Curricular Subjects and the Arts

e-ARTinED Erasmus+ ID KA201-01226718

The projects Erasmus+ ID 2015-1-SE01-KA201-01226718, 2016-1-SE01-KA201-022101 and 2018-1-SE01-KA201-039032 have been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Creative Commons-licens

 

 

Ännu mer: